اصلاح قانون صدور چک با هدف اهلیت‌سنجی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با توجه به تلاش بانک مرکزی برای اجرای قانون اصلاح قانون چک از ابتدای ماه آینده، تلاش شده تا در این قانون شفافیت مالی بیشتری مدنظر باشد.

به گزارش صدای بورس، سیدجواد حسینی کیا؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: اهلیت‌سنجی در ارایه دسته چک به افراد، مهم‌ترین مولفه در مقابله با چک‌های برگشتی در اصلاحیه اخیر قانون مذکور است.

حسینی کیا گفت: با اصلاحات صورت گرفته در قانون چک اعتبار چک بالا رفته و در واقع ارجاع پرونده‌ها به دستگاه قضا کاهش خواهد یافت.

نماینده مردم سنقر در مجلس با بیان اینکه با کاهش ورودی به دستگاه‌های قضایی اطاله دادرسی نیز به شدت کوتاه خواهد شد، تصریح کرد: با اجرایی شدن این قانون از سوی بانک مرکزی شاید ایراداتی نیز استخراج شود که قطعا در آینده برطرف خواهد شد.

حسینی کیا افزود: بانک‌ها در نتیجه چک‌های برگشتی، بسیاری از منابع خود را از دست داده‌اند و با این کار جلوی بخشی از هدر رفت و هرز رفتن منابع بانک‌ها نیز گرفته خواهد شد.

وی یادآور شد: اصلاحیه قانون چک به حدی با دقت صورت گرفته که بسیاری از اقتصاددانان، فعالان نظام بانکی و کارشناسان اقتصادی آن را یک جهش اساسی در اصلاح نظام بانکی می‌دانند.

منبع: ایبنا

کد خبر 423376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =